Algorithms and Networking for Computer Games

...
9 001 ₽Скидка: 13%

7 817 ₽

Товар в наличии
Ещё от "ЛитРес":
  Узнать о снижении стоимости
Отправим письмо при снижении стоимости.

Рекомендательный сервис

  • Общий рейтинг 4.79
  • Рейтинг покупателей 4.96
  • Рейтинг экспертов 4.77
  • Качество материалов 4.95
  • Надежность 4.77
  • Простота в использовании 4.57
  • Ремонтопригодность 4.17
  • Эффективность выполнения своих функций 4.19
  • Коэффициент удивления "Вау!" 4.79
  • Безопасность для пользователя4.67
  • Внешний вид 4.77
  • Удобство в уходе и чистке 4.51
  • Экологическая безопасность 4.70
  • Гарантия на товар 4.55
  • Соответствие стандартам качества 4.77
  • Инновационные технологии 4.50
  • Хит продаж 4.79
  • Скорость морального устаревания 4.91
  • Энергоэффективность 4.17
  • Универсальность использования 4.99
  • Наличие дополнительных функций 4.50
  • Соотношение цена-качество 4.75
  • Практичность и удобство хранения 4.97
  • Стабильность работы в различных условиях 4.06
  • Возможность персонализации 4.09
  • Ликвидность 4.17
  • Индекс рекомендаций 4.55
2226 покупателей и эксперты портала 1ya.ru рекомендуют к покупке товар «Algorithms and Networking for Computer Games» или его аналог из списка ниже.
The essential guide to solving algorithmic and networking problems in commercial computer games, revised and extended Algorithms and Networking for Computer Games, Second Edition is written from the perspective of the computer scientist. Combining algorithmic knowledge and game-related problems, it explores the most common problems encountered in game programing. The first part of the book presents practical algorithms for solving “classical” topics, such as random numbers, procedural generation, tournaments, group formations and game trees. The authors also focus on how to find a path in, create the terrain of, and make decisions in the game world. The second part introduces networking related problems in computer games, focusing on four key questions: how to hide the inherent communication delay, how to best exploit limited network resources, how to cope with cheating and how to measure the on-line game data. Thoroughly revised, updated, and expanded to reflect the many constituent changes occurring in the commercial gaming industry since the original, this Second Edition, like the first, is a timely, comprehensive resource offering deeper algorithmic insight and more extensive coverage of game-specific networking problems than ordinarily encountered in game development books. Algorithms and Networking for Computer Games, Second Edition: Provides algorithmic solutions in pseudo-code format, which emphasises the idea behind the solution, and can easily be written into a programming language of choice Features a section on the Synthetic player, covering decision-making, influence maps, finite-state machines, flocking, fuzzy sets, and probabilistic reasoning and noise generation Contains in-depth treatment of network communication, including dead-reckoning, local perception filters, cheating prevention and on-line metrics Now includes 73 ready-to-use algorithms and 247 illustrative exercises Algorithms and Networking for Computer Games, Second Edition is a must-have resource for advanced undergraduate and graduate students taking computer game related courses, postgraduate researchers in game-related topics, and developers interested in deepening their knowledge of the theoretical underpinnings of computer games and in learning new approaches to game design and programming.
Информация о характеристиках, комплекте поставки, стране изготовления, внешнем виде и цвете товара носит справочный характер и взятая из открытых источников или размещена продавцом. Цена указана на дату: 09.05.2025 г. На текущий момент стоимость может отличаться. Предложение не является публичной офертой.
Эксперт: Роман Петров, консультант по маркетплейсам
Дата рецензии: 13 июня 2025 г.
Рекомендация к покупке положительная

Отзывы о товаре

Спасибо Ваш отзыв будет опубликован после проверки модераторами.
Добавить отзыв

Доставка покупки

    • В электронном виде;
    • Читать онлайн;
    • Скачать на компьютер или мобильные устройства.

Оплата заказа

    • Банковской картой;
    • электронными деньгами Яндекс-Деньги; WebMoney, Qiwi Кошелек, PayPal;
    • Наличными через терминалы;
    • Банковским переводом.
  • Наименование: ООО «ЛитРес»
  • ИНН: 7719571260

Рекомендуем аналогичные товары

Дополнительно из категории