Отзывы на "The Consumer-Resource Relationship. Mathematical Modeling"

...
  • Рейтинг:
Better known as the «predator-prey relationship,» the consumer-resource relationship means the situation where a single species of organisms consumes for survival and reproduction. For example, Escherichia coli consumes glucose, cows consume grass, cheetahs consume baboons; these three very different situations, the first concerns the world of bacteria and the resource is a chemical species, the second concerns mammals and the resource is a plant, and in the final case the consumer and the resource are mammals, have in common the fact of consuming. In a chemostat, microorganisms generally consume (abiotic) minerals, but not always, bacteriophages consume bacteria that constitute a biotic resource. ‘The Chemostat’ book dealt only with the case of abiotic resources. Mathematically this amounts to replacing in the two equation system of the chemostat the decreasing function by a general increasing then decreasing function. This simple change has greatly enriched the theory. This book shows in this new framework the problem of competition for the same resource.
Спасибо Ваш отзыв будет опубликован после проверки модераторами.
Написать отзыв
  • Общий рейтинг 4.79
  • Рейтинг покупателей 4.97
  • Рейтинг экспертов 4.57
  • Качество материалов 4.97
  • Надежность 4.77
  • Простота в использовании 4.75
  • Ремонтопригодность 4.12
  • Эффективность выполнения своих функций 4.19
  • Коэффициент удивления "Вау!" 4.79
  • Безопасность для пользователя4.77
  • Внешний вид 4.25
  • Удобство в уходе и чистке 4.71
  • Экологическая безопасность 4.50
  • Гарантия на товар 4.77
  • Соответствие стандартам качества 4.75
  • Инновационные технологии 4.70
  • Хит продаж 4.79
  • Скорость морального устаревания 4.91
  • Энергоэффективность 4.15
  • Универсальность использования 4.99
  • Наличие дополнительных функций 4.70
  • Соотношение цена-качество 4.57
  • Практичность и удобство хранения 4.97
  • Стабильность работы в различных условиях 4.07
  • Возможность персонализации 4.09
  • Ликвидность 4.17
  • Индекс рекомендаций 4.77
2166 покупателей и эксперты портала 1ya.ru рекомендуют к покупке товар «The Consumer-Resource Relationship. Mathematical Modeling».